Manuaalisen lääketieteen peruskurssi 23-24.10.2020

Suomen Manuaalisen Lääketieteen yhdistys ry järjestää

Manuaalisen lääketieteen peruskurssi ”Hyvä kliininen tutkimus ohjaa diagnoosiin ja hoitoon”
Koronapandemian takia toukokuun kurssi on siirretty 23.-24.10.2020. Paikka sama.

Jakso II: Selkä-lantio-alaraajapotilaan tutkiminen ja hoito 23.-24.10.2020 Helsinki
Jakso I tullaan järjestämään viikolla 3 tai 4 2021 Helsingissä

Koulutuspaikka Into Terveys Oy, Hermannin rantatie 2 B, 6.krs, 00580 Helsinki

Kurssin opettajat: Fysiatrian erikoislääkäri Timo Pehkonen ja omt-fysioterapeutti Sari Kilpeläinen

Ilmoittautuminen: Jaksolle II 16.10.2020 mennessä sähköpostilla timo.pehkonen@ouka.fi, puhelimitse 044-7036599 tai sihteeri 044-7036598, tai osoitteeseen Kuntoutuspalvelut/Oulun kaupunginsairaala, Kiviharjuntie 5, 1. kerros, 90015 Oulun kaupunki.
Ilmoittautuminen vahvistetaan maksamalla osallistujamaksu ennen kurssin alkua SMLY:n tilille Sampo IBAN FI47 8000 2904 6582 25. Maksun lisätietoihin ehdottomasti nimi ja yhteystiedot.

Kurssimaksu: 400 € /jakso. Suoritettava ennen kurssin alkua. Jaksojen suoritusjärjestys vapaa. Kurssimaksu sisältää määräaikaisen lisenssin Physiofile-sivuston opetusmateriaaliin.

Kohderyhmä: Yleislääkärit, työterveyslääkärit, erikoistuvat lääkärit, asiasta kiinnostuneet lääkärit.
Koulutus antaa valmiuksia manuaalisten tutkimus- ja hoitotekniikoiden opiskelulle ja soveltamiselle käytännön lääkärin työssä. Jakson aikana tutustutaan ja harjoitellaan manuaalista lähestymistapaa TULE-sairauk-sien hoidossa (kliininen tutkiminen, mobilisaatio, manipulaatio, injektiot).

Osanottajamäärä: Kurssi on pienryhmäkurssi, osanottajamäärä max 20 henkilöä. Jos ilmoittautumisajan kuluessa ei riittävää osallistujamäärää saada kokoon, kurssiajankohta siirretään myöhemmäksi. Koulutuksessa mukana olevien varauduttava siihen, että kurssilaiset toimivat harjoitusobjekteina. Tämä huomioitava pukeutumisessa.

Erikoistumispalvelu: Kurssimme täyttävät Pro Medicon täydennyskoulutussuosituksen ja Oulun yliopiston lääketieteellinen tiedekunta on hyväksynyt teoreettiseksi kurssimuotoiseksi koulutukseksi 15 tuntia/jakso yleislääketieteen, fysiatrian, geriatrian, neurologian, reumatologian, liikuntalääketieteen, terveydenhuollon ja työterveyshuollon erikoisaloille.

Majoittuminen: Osallistujat hoitavat majoituksensa itse.

Tiedustelut: Timo Pehkonen (yhteystiedot edellä sekä www.smly.fi).