Webinaari 24.5.22: Ylihoitoa, alihoitoa vai ohihoitoa tuki- ja liikuntaelinvaivojen arviossa ja hoidossa?

Terveydenhuollon ammattilaisille suunnattu webinaari järjestetään tiistaina 24.5.2022 klo 12.30-16.30. Aiheena Ylihoitoa, alihoitoa vai ohihoitoa tuki- ja liikuntaelinvaivojen arviossa ja hoidossa?

Tuki- ja liikuntaelinvaivat ovat tavallisimpia syitä terveydenhuoltoon hakeutumiseen. Diagnostiikassa keskeistä on kokonaisvaltainen haastattelu ja kliininen tutkimus. Tällä hetkellä valitettavasti tuki- ja liikuntaelinvaivojen arviossa on ylidiagnostiikkaa ja osaa potilaista ylihoidetaan. Toisaalta samalla osa potilaista ei saa riittävästi tukea. Tämän session tarkoituksena on kriittisesti tarkastella ja herättää keskustelua, mikä on olennaista tuki- ja liikuntaelinvaivojen tutkimisessa ja hoidossa. Tilaisuuden puheenjohtajana toimii professori, kuntoutusjohtaja Jaro Karppinen, Oulun yliopisto ja Eksote.

Puhujina toiminnanjohtaja Marja Kinnunen Tule ry, TtT, professori, kuntoutusjohtaja Jaro Karppinen Oulun yliopisto ja Eksote,  ft Riikka Holopainen Jyväskylän yliopisto ja Movedoc Oy, OMT-ft Mikko Lausmaa Oulun yliopisto ja Loisto Terveys Oy, väitöskirjatutkija, työfysioterapeutti Maija Paukkunen Linköpingin yliopisto ja Oulun yliopisto, LL, yleislääketieteen el Anna Sofia Simula Oulun yliopisto ja Essote ja dos., työlääketieteen el Kari-Pekka Martimo Työeläkevakuutusyhtiö Ilmarinen.

Kohderyhmä: Tule-potilaita kohtaavat terveydenhuollon ammattilaiset: lääkärit, fysioterapeutit, terveydenhoitajat, sairaanhoitajat, kiropraktikot, naprapaatit, osteopaatit

Erikoistuminen: Hyväksytty 3 tuntia, alat: yleislääketiede, fysiatria, liikuntalääketiede, työterveyshuolto

Webinaarin ohjelma ja ilmoittautuminen 17.5.22 mennessä: https://bit.ly/37EtwIH

Tervetuloa mukaan!