Suomen Manuaalisen Lääketieteen yhdistys ry järjestää peruskurssit 30.9.22 ja 25.11.22

Manuaalisen lääketieteen peruskurssi ”Hyvä kliininen tutkimus ohjaa diagnoosiin ja hoitoon”
• Jakso I: Niska-hartia-yläraajapotilaan tutkiminen ja hoito 30.9.- 01.10.2022 Oulu
• Jakso II: Selkä-lantio-alaraajapotilaan tutkiminen ja hoito 25.11 – 26.11.2022 Oulu
Koulutuspaikka Tuiran Fysio, Merikoskenkatu 2, 90500 Oulu

Kurssin opettajat: Fysiatrian erikoislääkäri Timo Pehkonen ja omt-fysioterapeutti Sari Kilpeläinen

Ilmoittautuminen: Jaksolle I 20.09.2022 ja jaksolle II 15.11.2022 mennessä sähköpostilla timo.pehkonen@ouka.fi, puhelimitse 044-7036599 tai sihteeri 044-7036598, tai osoitteeseen Kuntoutuspalvelut/Oulun kaupunginsairaala, Kiviharjuntie 5, 1. kerros, 90015 Oulun kaupunki. Ilmoittautuminen vahvistetaan maksamalla osallistujamaksu ennen kurssin alkua SMLY:n tilille Danske bank FI 8881469710203992. Maksun lisätietoihin ehdottomasti nimi ja yhteystiedot

Kurssimaksu: 400 € /jakso. Suoritettava ennen kurssin alkua. Jaksojen suoritusjärjestys vapaa.

Kohderyhmä Yleislääkärit, työterveyslääkärit, erikoistuvat lääkärit, asiasta kiinnostuneet lääkärit. Koulutus antaa valmiuksia manuaalisten tutkimus- ja hoitotekniikoiden opiskelulle ja soveltamiselle käytännön lääkärin työssä. Jakson aikana tutustutaan ja harjoitellaan manuaalista lähestymistapaa TULE- sairauksien hoidossa (kliininen tutkiminen, mobilisaatio, manipulaatio, injektiot).

Osanottajamäärä: Kurssi on pienryhmäkurssi, osanottajamäärä max 20 henkilöä. Jos ilmoittautumisajan kuluessa ei riittävää osallistujamäärää saada kokoon, kurssiajankohta siirretään myöhemmäksi. Koulutuksessa mukana olevien varauduttava siihen, että kurssilaiset toimivat harjoitusobjekteina. Tämä huomioitava pukeutumisessa.

Erikoistumispalvelu: Kurssimme täyttävät Pro Medicon täydennyskoulutussuosituksen ja Oulun yliopiston lääketieteellinen tiedekunta on aikaisemmin hyväksynyt ja sitä haetaan jälleen hyväksyttäväksi teoreettiseksi kurssimuotoiseksi koulutukseksi 7-15 tuntia/jakso erikoisalasta riippuen.

Majoittuminen: Osallistujat hoitavat majoituksensa itse.
Tiedustelut: Timo Pehkonen (yhteystiedot edellä sekä www.smly.fi).